onsdag 24 april 2013

Min födelsedagstårta - när inspirationen tryter

 

Att baka tårtor till sig själv är aldrig enkelt. Först och främst måste man nu bestämma sig för vad tårtan ska innehålla och sen hur den ska se ut. Att baka till någon annan där man i alla fall har någon idé att spinna på är verkligen mycket enklare.

Till slut bestämde jag mig för att göra något enkelt, ingen täckt marsipantårta här inte. Eller enkelt och enkelt, allt är ju relativt. Jag fick i alla fall prova att spritsa rosor på en hel tårta med mina nya tyllar jag fick samma morgon. Resultatet kunde kanske blivit något bättre, men jag är helt klart nöjd i och med att det var första gången jag testade denna teknik och att jag gjorde tårtan i all hast. På något sätt gillar jag att den ser lite slarvig ut, god blev den i alla fall och det är ju huvudsaken! :) 

Tårtan innehöll:
Ljus vaniljbotten
Två lager blåbärsmousse
Ett lager glasscreme
Vaniljsmörkräm



2 kommentarer:

  1. Håller med dig där, det är enklare att baka till någon annan, rent idémässigt.
    Men din födelsedagstårta var iallafall väldigt vacker i sin "enkelhet" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, att det ska vara så svårt att göra precis som man vill ;) Tack!!

      Radera