måndag 11 februari 2013

Agnes rosa doptårtor


När söta Agnes skulle döpas frågade hennes mamma om jag ville baka tårtorna och hur kan man tacka nej till en liten sötnos som Agnes. Färgtemat på dopet skulle vara rosa, vitt och silver så tårtorna skulle gärna gå i färgerna. Fick en hel drös med inspirationsbilder på tårtor Agnes föräldrar tyckte var fina och sen fick jag helt fria händer att skapa något fint. Hade även beställt en så söt silikonform som man kan göra små bebisar i som jag bara var tvungen att prova. Drottningen av dessa söta bebisar hittar ni på Mycakes, en av mina favoritbloggar. Jag gjorde ett tappert försök att efterlikna en av dessa, men det krävs nog lite mer träning. :)

Även smakmässigt fick jag helt fria händer. Eftersom att jag skulle baka fyra tårtor valde jag att göra två olika varianter.

Två tårtor innehöll
Cholkadbotten
Hallonmousse
Vaniljmousse
Spacklad med vaniljsmörkräm

De andra två innehöll
Ljus tårtbotten
Limemousse
Jordgubbsmousse
Spacklad med jordgubbbssmörkräm

Båda tårtorna är täckta i marsipan och dekorationerna har jag gjort i socker- och modelleringspasta.

Fotade tårtorna på kvällen så färgerna görs inte riktigt rättvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar