söndag 4 november 2012

Tårtor med rallybilar till en nybliven 30-åring


När min vän My's man fyllde 30 år här för några veckor sen ville hon att jag skulle baka tårtorna till festen. Då maken kör rally var det självklart att alla hans bilar skulle få vara med på tårtan. Hon ville även att en del milstolpar i deras förhållande skulle finnas med så som förlovning, barn, bröllop, husköp mm. Men även lite olika årstider. Det var pyssligt och en riktig utmaning när jag skulle försöka få med alla de olika sakerna, men väldigt roligt.

Tårtan till vänster innehöll
Ljus tårtbotten
Hallonmousse med ett lager hallon under
Vit chokladganasch
Glasscreme
Spacklad med vaniljsmörkräm
Täckt och dekorerad i marsipan

Tårtan till höger innehöll
Ljus tårtbotten
Mandelbotten
Bananmousse
Dumlefluff
Glasscreme
Spacklad med vaniljsmörkräm
Täckt och dekorerad i marsipan 

Dekorationen valde jag att ha ganska enkel, lite som om man hade serietecknat tårtan. Lite svårt att förklara, men jag tror att ni fattar vad jag menar.

Den första rallybilen.
Den andra bilen.
Någon har visst ristat in parets initialer.
Förlovningsringarna fick vara med.
Näst senaste rallybilen fick lite burkar och en banderoll vilket fick symbolisera att paret gift sig.
Husmålning pågår!
Senaste rallybilen och lilla dottern föds.
Fotade tårtorna i fruktansvärt dålig ljus och ökade därför bländaren och slutartiden vilket medförde att färgerna tyvärr inte gjorde sig rättvisa. Det kanske inte heller är de bästa tårtorna jag gjort utseendemässigt men My hälsade att de smakade kanongott i alla fall och det är ju alltid något. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar