måndag 29 oktober 2012

Regnbågstårta


För första gången arrangerades Örebro Pride i år, ett jättebra initiativ tycker jag. För några veckor sen bakade jag en regnbågstårta när några av de som arrangerade hela festivalen hade en liten get together.

Regnbågstårtan innehöll:
Ljusa bottnar
Limemousse
Vit chokladganasch
Spacklad med vit chokladsmörkräm
Täckt och dekorerad i marsipan

Bottnarna hade jag färgat i prideflaggans alla färger. Det var ett riktigt hästgöra att stå och färga smeten i rätt nyans och sedan vänta medan bottnarna skulle gräddas, men det var värt tiden! Fyllningarna är vita så att bottnarnas färger syns på ett effektfullt sätt.


Jag valde att hålla dekorationen väldigt enkel med endast några rosor i regnbågens alla färger. Jag inspirerades av bröllopstårtor då de för mig symboliserar kärlek. För är det inte det allt egentligen handlar om?


Kärlek till er alla!

2 kommentarer: