söndag 7 oktober 2012

Klart att det ska ätas tårta på sin namnsdag!


I tisdags hade lillprinsen namnsdag och då ville hans gammelmormor, gammelmorfar, mormor och moster komma och kalasa lite. Hade inget att fika på hemma så jag slängde en snabb titt i kylen och såg att vi i alla fall hade ägg och sylt och björnbär hade jag i frysen. Snodde ihop en tårtbotten på morgonen innan vi skulle i väg på öppna förskolan. På vägen hem köpte jag vispgrädde och lite kakor. Och såhär blev resultatet. En riktig "man tager vad man haver" tårta. Och ja, jag lyckades att vispa grädden för länge... men det fick gå ändå! :)

Tårtan innehåller:
Ljus vaniljbotten
Jordgubbssylt
Vaniljkräm (gjord på kokbar marsan som
blandats med lite vispad grädde)
Vispad grädde och björnbär


Tårtan är gjord i en 15 cm form, så den var inte så stor. Det är rätt så gulligt med små tårtor måste jag säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar