onsdag 18 januari 2012

Födelsedagstårta med blommor

Efter att sambon tog med sig det som blev kvar av farsdagtårtan till jobbet fick jag frågan om att göra en likadan till en födelsedag. Utvecklade dock dekorationerna lite. :) Eftersom att jag fick fria händer gick jag lös riktigt ordentligt med både blommor och blad.

Tårtan består av en chokladbotten och är fylld med jordgubbsmousse och chokladmousse. Den är sedan spacklad med smörkräm och både täckt och dekorerad i marsipan. Rosorna som är gula i botten har jag torrborstat med röd pulverfärg för att ge dem lite mer liv och ett verklighetstroget utseende. Även bladen har jag torrborstat men med grön pulverfärg. De små orangea och vita blommorna har jag torrborstat gul pulverfärg i mitten och även fäst små guldpärlor med ätbart lim.

1 kommentar:

  1. Jag blir lika imponerad av dina rosor varje gång, så sjukt duktig är du på att göra rosor, ser så verkliga ut.

    SvaraRadera