lördag 10 december 2011

Annetts 25-årstårtor

Dagen efter studenten var det dags för min fina vän Annett att fira sin 25-årsdag med pompa och ståt i deras nya lägenhet. Jag fick äran och helt fria händer att skapa precis vad jag ville. Det resulterade i två blåa marsipantårtor. Den ena med blommor och den andra med en jolly roger flagga då Annett har en förkärlek till dödskallar. Fick lite hjälp av min kära sambo att få till flaggan då jag inte alltid är den bästa på att planera tiden ;) Tidsoptimist borde bli mitt andra namn! Hur som, tårtorna är gjorda av ljusa bottnar, fyllda med jordgubbssylt och vaniljkräm (börjar ni känna igen er?), spacklade med grädde, täckta med marsipan. Dekorationerna är också de i marsipan.Uppskattade blev de i alla fall! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar